sobota 9. augusta 2014

ZMENA STRAVOVACÍCH NÁVYKOV



Jedlo je každodennou súčasťou nášho života. Pre niekoho je pôžitkom, pre iného len nevyhnutnosťou. Všetci sa však iste zhodneme na tom, že to čo jeme, hrá dôležitú úlohu.



Mnohí ľudia si s jedlom hlavu nelámu. Len nech je rýchle a chutné. Zdravé potraviny z bio predajní, zelenina z trhu či vychytené kvalitné reštaurácie považujú za zbytočný rozmar dnešnej doby. Vyhodené peniaze. A variť sa im buď nechce alebo na to nemajú čas. No ak už ide napríklad o auto, to si treba vybrať starostlivo, na ničom nešetriť a ešte si ho pekne vylaďovať. Ved keď sa vrazia peniaze tam, aspoň je vidieť výsledok. Inak povedané, to čo dávame priamo do svojho tela, ktoré máme len jedno, sa nám zdá menej dôležité, než materiálna vec, ktorú vymieňame hoci aj každé tri roky.



Spôsob stravovania však priamo ovplyvňuje ako vyzeráme a ako sa cítime. Zdravá strava by preto mala byť cieľom každého z nás.



Takáto zmena ale nepatrí k tým najjednoduchším. Vyžaduje si odhodlanie, trpezlivosť a najmä pevnú vôľu. Práve na poslednej menovanej to zväčša stroskotá a zvíťazí naša pohodlnosť.



Občasný prehrešok samozrejme nie je katastrofa ani koniec snaženia. Práve naopak. Tu platí staré známe: všetko s mierou. Samozrejme dôležité je poznať mieru a mať situáciu vždy pod kontrolou.



Ďalším kľúčovým aspektom je postupnosť. Ak majú Tvoje momentálne stravovacie návyky ďaleko od označenia "zdravé", nezmeníš ich zo dňa na deň. Postupným pridávaním a odoberaním potravín to však určite hravo zvládneš. So zlými fast foodmi preč a zaraď zeleninu ku každému hlavnému jedlu. 



Urči si trebárs aj krátkodobé ciele. Výsledky tak uvidíš rýchlo a to Ťa bude motivovať.



Iným prípadom je, ak musíš zmeniť stravu zo zdravotných dôvodov pri alergii či intolerancii. Ja nemôžem konzumovať nič s obsahom bielkoviny kravského mlieka. S počiatku to bolo frustrujúce. Ani som netušila, v čom všetkom mlieko je. Úplne to zmenilo môj štýl stravovania. Samozrejme, k lepšiemu. Už žiadne sladké keksíky v mliečnej čokoláde zo supermarketu ani smotanové omáčky v obedovom menu. 



Nastolila som tvrdý režim 100% domácej stravy. Objavila som čaro zdravého pečenia bez múky, smotany, cukru a podobných prísad. Tomu som doslova prepadla. Obľúbila som si aj varenie a neustále hľadám nové a lepšie recepty. Plus viem presne, čo jem.



Okrem toho, že všetky zdravotné problémy spojené s mliekom zmizli, rozšírila som si obzory a záujmy a som ako nový človek. Je to pocit na nezaplatenie.

Zo svojej skúsenosti môžem povedať, že zmeniť stravu určite nie je ľahké, no ani nemožné. A najmä, že to stojí za to.


Najlepšia zásada, ktorou sa neustále riadim, je SÚSTREĎ SA NA TO, ČO VŠETKO JESŤ SMIEŠ, NIE NA TO, ČO NESMIEŠ.

Verím, že pomôže aj Tebe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára